Ledighet

Hemma i Linde igen! :)
Kom hem igår kväll, skönt att vara hemma hos min älskling igen.

Har haft en bra vecka och ett par sköna dagar hos mamma och pappa.
I tisdags var jag som sagt först ut till Twist. Det gick bra bortsett från att jag lyckades bli översprungen och trampad på. Skulle hämta in honom från hagen och visste med mig att hagkompisen inte alls är på så gott humör alla gånger, så motade bort henne och hämtade Twist. Blev dock stående vid tråden ett tag då jag inte fick upp den när vi skulle ut och vips hade jag 400 kg häst rakt över mig. Hagkompisen hade fått för sig att hon inte alls ville släppa ut Twist och kom i full fart för att mota bort honom från ingången, varpå han fick panik och inte såg någon annan utväg än att mangla över mig. Men det gick bra lyckligtvis. Ett tramp på vaden bara (som skiftar i alla möjliga färger nu och var lite svullen först) och jag är glad att jag inte hann öppna tråden och fick några rymlingar ur hagen! :) Hädanefter kommer jag vara extra noga med att mota bort Weigela ordentligt. ;) Efter stallbesöket åkte jag hem till mamma och pappa och hade lite kvalitetstid med mina egna fyrbenta. Hilda har verkligen växt till sig. Min lilla skrutta. Helt otroligt vad bra hon ändå sköter sig nu i jämförelse hur hon var när hon kom. Känner starkt för att ta upp träningen med henne igen, men det är ju en bit hem.. Vi får se! Resten av tisdagskvällen tillbringade jag med familjen och tog det bara lungt.

Onsdagen var också lugn. Pysslade hemma hos mamma och pappa, umgicks med lillebror och var ut till Twist igen. Denna gång var Sofia med. Testade longera honom och han skötte sig kanon bra. Sofia red och jag hoppade också upp och skrittade en liten bit på slutet. Kändes bra! Avslutade kvällen med att pyssla i stallet hemma med både Putte och Hilda. Mys!

Igår var jag ju iväg till Hällefors för redovisning. Törs nog säga att det gick över förväntan och vi fick fina kommentarer på arbetet. :) Så nu är alltså kursen slut och jag är nu helt ledig ända fram tills den 25:e. Är ju nästan två veckor och sitter riktigt fint just nu!

Helgen blir nog ganska lugn vad det ser ut just nu iallafall.. Ikväll är det träning och hemmagjordpizza med mitt hjärta som gäller. (LCHF såklart, nu är det skärpning!) Och imorgon blir det nog fika hos Dennis bror som fyller år idag. Annars är det inget planerat och det känns skönt det med. Dock har ju helgerna en tendens att bli fullproppade och inte alls så lugna som de först verkar, men det är iallafall skönt att inte ha något inplanerat i förväg! :)

Nu ska jag... Ja, jag vet inte vad jag ska göra? ...gött med ledighet! ;) Finns nog en del att ta tag i.. Men som sagt.. ledighet!

/ Linnéa

Kommentarer
Den här bloggen är enbart för mig själv och för att jag tycker om att skriva. Det är helt frivlligt att läsa och gillar du inte det jag skriver eller tycker det är onödigt så behöver du helt enkelt inte besöka den här sidan! Onödiga och otrevliga kommentarer udanbedes. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback