Nytt år, nya möjligheter!

Jahapp.. Det här med att börja blogga igen går väl sådär! Men jag ger inte upp riktigt än!
Det där med att skaffa en ny layout på bloggen går också sådär.. Men jag ger inte upp med det heller ännu! Det kommer, det kommer...!

Nyår var väldigt trevligt med tre rätters middag och lite fest med vännerna här!
Har inte så mycket att skriva om det mer än att det kort och gott var en mycket lyckad kväll!

Ser tillbaka på året som gått med blandade känslor. Det har gått fort känner jag och hänt en hel del. Höjdpunkten under året har helt klart varit att jag träffade min underbara Dennis och flyttade till Linde! :) Känner mig verkligen hel och lycklig tillsammans med min fina sambo! Törs nog säga att jag aldrig varit såhär kär innan eller träffat än mer underbar männsika! :) Att jag började plugga i början av året har också varit en höjdpunkt och visat sig vara en vågad men bra chansning! Jag trivs jätte bra med att studera på distans och tror även jag valt en inriktining som passar mig! Men fort har det ju som sagt gått, har läst ett helt år nu! Helt otroligt! Mindre kul var nog början på året och sommaren då jag hann med att flytta fram och tillbaka från Vingåker, krocka med bilen och må ganska dåligt om jag ska vara ärlig. Men vad gör det, när resten av året varit så bra?! :)

Första veckan på det nya året har också varit helt okej. Har pluggat en hel del och umgåtts med min fina karl mest! :) När det gäller pluggandet kan jag nu förövrigt se fram emot två lugna veckor efter de senaste hetsiga runt jul med massa plugg och inlämningsuppgifter! Är i princip ledig två veckor frammåt nu, bortsett från att jag har en redovsining med stuidiegruppen i Hällefors via telebildsändning nästa torsdag. Så nu har jag ju egentligen mitt jullov. Är ju så att hösterminen slutar vecka två/tre och vårterminen börjar vecka fyra/fem på universiteten. Dumt nog. Men så är det och just nu sitter det trots allt rätt fint med lite ledigt. Ska passa på att vara lite hemma i Dammen hos mams och paps, ha lite stalltid och bara ta det lungt! Ska försöka hoppa på träningen och kosthållningen ordentligt igen också. Denna vecka har jag inte tränat alls och både jul och nyårsveckan blev det inte heller mer än någon enstaka träningsdag. Kosten har det också varit fusk med under jul och nyår, såklart. Men det var det ju värt just då. Men det får man ju också se som något positivt under 2011, att jag började äta sundare (LCHF) och upptäckte hur roligt det är att träna och framförallt Crossfit som jag tränat lite med hjälp av Dennis! Ska sikta på att träna ännu mer under 2012! Blir kul! :)

Har i veckan som gått även hunnit med att kika på en ny medryttarhäst! Ponnyn Twist. Har bara träffat honom en gång än så länge, men ska dit imorgon igen. Känns som en jätte trevlig ponny hittills. Kändes som vi "conectade" rätt bra. Men vi får se! En blivande 5-åring under inridning som en vän till mig äger. Ska bli spännande och roligt om det funkar och få vara med och se hans utveckling och få chansen att vara med och hjälpa till! :)

Ikväll dejtar jag soffan och tv:n för mig själv. Dennis är iväg på grabbkväll och sover borta. Lite trist med ändå rätt skönt att han en kväll för mig själv! Sen saknar jag ju honom massor såklart, vi sover ju trots allt väldigt sällan på olika ställen. Men som sagt ändå helt okej med en kväll för mig själv. :)

Nu ska jag fortsätta kika på filmen jag börjat se..

Kommentarer
Den här bloggen är enbart för mig själv och för att jag tycker om att skriva. Det är helt frivlligt att läsa och gillar du inte det jag skriver eller tycker det är onödigt så behöver du helt enkelt inte besöka den här sidan! Onödiga och otrevliga kommentarer udanbedes. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback