Vårkänslor!

Några veckor sedan jag skrev sist.. Tänk att vi redan är inne mars! Härligt!

Sedan jag skrev sist har det väl rullat på. Har hunnit med en vecka i Sälen, Dennis fördelsedag och lite annat smått och gott. Veckan i Sälen var riktigt härlig! Roligt att få komma bort och super härligt att få åka skidor hela dagarna. Hyffsat väder hade vi också när vi var det så det var riktigt kul! Dock så kan det enligt min smak bli lite trångt med 8 vuxna, 1 litet barn och 2 hundar i en liten stuga på 53 kvadrat i åtta dagar, men det fungerade faktiskt ganska bra! :) Måste ju även stolt berätta att jag provade snowboard sista dagen och jag jag kan säga att det var en bra planering att göra det sista dan, för jäklar vad ont i rumpan jag hade dagen efter! ;)

Idag skiner solen och jag är på bra humör! Känns som att våren är påväg. Ihh! :)  Sitter hemma hos mamma och pappa. Skönt att vara här! Får "landet"-abstinens när det är så fint väder och jag sitter i lägenheten. Har varit här sedan igår, då jag åkte direkt hit efter en föreläsning i Hällefors. Hann även med att hälsa på Ida igår kväll - välbehövligt. Vi räknade ut att det är minst 3 veckor sedan sist! Så ja, det var verkligen på tiden!

Jag blir på så gott humör nu när det börjar bli vår. Jag vet att det förmodligen hinner bli både kallt och snö flera gånger om innan den riktiga våren infinner sig, men iallafall! Har idag tvättat bilen (ute, hemma alltså) vilket jag faktiskt tycker är ett form av vår tecken. Har även borstat på hästarna och tagit en vårig (läs blåsig!) promenad med Hilda. Lillan var också med på ett hörn. Och det finns fler som har vårkänslor kan jag lova.. ;) Hilda var riktigt på hugget och tyckte matte var riktigt tråkig som inte ville gå med på att hoppa och studsa genom heela promenaden. ;) Hihi, min lilla toktös! Det är så himla synd att jag inte hinner med henne mer nu när jag bor som jag bor.. Framförallt nu när hon har så mycket energi. Och det vore kul att forsätta med både lydnad och körningen nu när vi har kommit så pass långt.. Ajaa, vi får se! Får väl försöka åka hit lite oftare i vår!

Nu ska jag ta och hänga tvätt. Lat som jag är tar jag hellre med all vår tvätt till mamma och pappa när jag ändå ska hit istället för att springa upp och ner i trapphuset och tillkällaren hemma.. Jag fattar förresten inte varför jag alltid ska bo på översta våningen?! Mycket dumt..

Ikväll blir det en sväng till Kattis för lite fika och pratstund med henne, Anna och Jonna! Längesen! Sedan ska jag brumma hem mot min käraste igen. På Lördag väntar middag på Loka Brunn för att fira svärmor.

Tjing!  / Linnéa



Kommentarer
Den här bloggen är enbart för mig själv och för att jag tycker om att skriva. Det är helt frivlligt att läsa och gillar du inte det jag skriver eller tycker det är onödigt så behöver du helt enkelt inte besöka den här sidan! Onödiga och otrevliga kommentarer udanbedes. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback