Plugg och julmys

Jahapp, måndag idag då och så har vi kommit in i julveckan. I like! :)
Snö har det också kommit och det uppskattas. Tokigt bara att den alltid bestämmer sig för att komma när jag ska ut och åka på vägarna. Förra gången kom snön kvällen/natten innan jag skulle till Karlstad och imorse var det knappt plogat och glashalt på en del ställen när jag brummade fram genom skogarna på väg mot Hällefors för grupparbete hela dagen! Men min lilla Renault fixade det galant, trots att Siggebohyttebacken och alla elaka lastbilschafförer på Hälleforsvägen var emot oss! ;)

Idag stod det alltså grupparbete på schemat och dagen har i stort sätt ägnats åt plugg, plugg och plugg.. Men jäklar vad effektiva vi har varit, har fått en hel del gjort som egentligen ligger nästa vecka. Så nu är det bara att råplugga tisdag, onsdag, torsdag så ska jag nog kunna ta julhelg torsdagkväll och vara lite ledig kommande veckan. Sååå värt, även om det känns tufft nu. :) Drygt att hösterminen slutar v.2 på universiteten.. Är en utav dem som starkt är för ett kortare sommaruppehåll och att höstterminen slutar i vettig tid och inte lappar över på nästa år!

Lite julkänslor har också infunnit sig. Är riktigt sugen på att få klä granen med min fina i slutet på veckan och hoppas sedan på en mysig helg med nära och kära! :) Jag älskar julen och tycker nästan inte att det kan bli för mycket! :) Helgen som var bidrog nog ockå en hel del till att jag kommit i sådan julstämmning. I fredags blev jag nämligen utbjuden av min underbara Dennis på både finmiddag och bio. En verkligt uppskattad överraskning! <3 Åt super gott och såg sedan andra Sherlock Holmes filmen. Hade stora förväntningar, eftersom jag tyckte så bra om den första, men de uppfylldes faktiskt och jag rekomenderar alla som inte sett den att se filmen! :) Mycket humor! I Lördags var det julbord för hela slanten och det blev både fördrink och lite krogenhäng efteråt! Åkte även limousine för första gången i livet och det var helt klart tufft, fast lite överskattat måste jag nog säga! Men ändå. ;) Avslutade helgen igår med jul/storstädning så nu är det riktigt rent och banne mig dammat och torkat överallt så nu får julen gärna komma när den vill! :) Blev lite julmys med fjärde adventsljuset och julmust i soffan också!

Nä, nu har svamlat på tok förlänge. Är helt slut egentligen och borde titta lite mer på plugget och förbereda det inför morgondagen innan Dennis kommer från träningen och det blir godnatt.. Men just det! Måste ju bara lägga in länken till den här också: http://www.tv4play.se/noje/sa_mycket_battre?title=timbuktu_-_flickan_och_krakan&videoid=2112678
Ja, jag vet att jag är lite efter. Men jag har inte riktigt tid att se programmen när dom faktiskt går på tv, så såg detta program av "så mycket bättre" allderles nyss och jag tycker att Timbuktu gör detta riktigt bra. Låten i sig är redan bra och framförallt texten riktigt fin från början. Men ja, jag tyckte allt han piffa till den där. Sen är jag nog lite partisk kanske, eftersom jag redan är ett stort fan av Timbuktu, men hur som helst riktigt bra! Finns även ett klipp på P3:s hemsida när han körde den under musikhjälpen i veckan live i glasburen, såå bra! :)

NU, ska jag iallafall sluta svamla! :) Hej på er!

/Linnéa


Kommentarer
Den här bloggen är enbart för mig själv och för att jag tycker om att skriva. Det är helt frivlligt att läsa och gillar du inte det jag skriver eller tycker det är onödigt så behöver du helt enkelt inte besöka den här sidan! Onödiga och otrevliga kommentarer udanbedes. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback