I ett litet hus vid skogens slut...

Ja.. "I ett hus vid skogens slut, liten tomte tittar ut.." Den sången sjöng farmor alltid för mig när jag var riktigt liten och ja, det är väl så jag alltid drömt om att bo. Som den där lilla tomten. :) Jag och Dennis må vara galna men vi går i husköpartankar! Eller ärligt är det faktiskt (jag skyller ifrån mig) min kära sambo som är mest sugen. Helst skulle jag nog hyra ett litet hus för att känna av hur husetlivet känns först. Jag har ju heller inte mycket att säga till om, eftersom jag nu och minst två och ett halvt år till är en fattig student och några lån eller investeringar inte kommer på fråga. Det faktum att vi inte har ett flera års långt förhållande i ryggen utan endast ett halvårslångt stör mig dock inte lika mycket som det verkar störa andra. Man måste väl våga chansa för att vinna?! Och känner man så mycket som vi gör för varann så är man beredd att chansa, det kan jag lova. Hur som helst kan jag inte låta bli att bli sugen när ett perfekt hus med perfekt läge och både stall och tillhörande paddock dyker upp.. Att min älskade finaste karl även är beredd att bo avlägset på en gård med möjlighet till hästhållning för min skull rör mig även riktigt mycket. Ibland kan jag till och med fråga mig om jag förtjänar att få leva ihop med en så underbar människa?! Nåja, vi får se hur det blir. Riktigt mycket att tänka över och något sånthär är inget man hastar fram enligt mig. Men som sagt, lite sugen blir man allt.. Och det är riktigt härligt att planera och fundera om ett liv ihop med den man älskar även om det än så länge kanske bara är drömmar..! ;)

Helgen som gått har varit helt okej. För första gången på länge tycker jag att helgen känns ganska lång. Vanligtvis brukar de bara flyga iväg, men den här helgen har gått lite lagom fort. Kan nog bero på att jag trodde det var söndag hela dagen igår och att denna helg konstigt nog inte varit fullspäckad så som det brukar vara.

I Fredags hade vi en trevlig kväll inne i Örebro där vi firade Jontes 20 år med middag och gott dricka på O'learys. De andra spelade även lasergame innan middagen, men jag själv stod över detta och kom in först senare p.g.a. plugg. Kvällen blev lite lagom och avslutades lite lagom sent också. Skjuts hem hade vi också, så det var riktigt fint. Igår ägnades dagen åt mys med min käraste och en välbehövlig städning utav lägenheten. På kvällen for vi till Dennis föräldrar och kikade på meldoifestivalen och käkade middag. Innan middagen hann vi även med att sola lite, båda två. Riktigt skönt! Ska försöka hänga i och sola lite i veckorna framöver har jag tänkt.. Bäst att passa på när man kan sola gratis hos svärmor! Och lite färg såhär mitt i gråbleka vintern sitter inte heller fel! :)

Idag har dagen hittills varit väldigt lugn. Har städat lite i lådor och skåp och Dennis är iväg och jobbar lite. Kvällen ser ut att bli fortsatt lugn.. :)

Nu ska jag fortsätta drömma lite om vårt framtida hus.. Oavsett om det är dags för flytt om en månad eller om 10 år..! ;)
/ Linnéa

Kommentarer
Den här bloggen är enbart för mig själv och för att jag tycker om att skriva. Det är helt frivlligt att läsa och gillar du inte det jag skriver eller tycker det är onödigt så behöver du helt enkelt inte besöka den här sidan! Onödiga och otrevliga kommentarer udanbedes. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback