Förkylning och skidåkning

Dålig uppdatering här.. Konstaterar ännu än gång att jag inte är någon storbloggare! Hinner helt enkelt inte med att blogga. Men envis är jag iallafall, så jag tänker inte ge upp! :)

Har dock varken ork eller lust att skriva något längre inlägg idag, så får bli en kortis.
Sitter här och snorar för fullt. Har lyckats dra på mig en riktig förklylning. Dennis var dålig i helgen, så jag vet iallafall vart ifrån det kommer. Vaknade i måndags med halsont och huvudvärk. Kom just lägligt när det var massa på gång den här veckan. Så typiskt! Här har man gått hemma och varit ledig och helt frisk, sedan när det är dags att koma igång igen, ja då blir man sjuk! :( 

Brummade iallafall som planerat till mamma och pappa under måndagen och på tisdagmorgon åkte jag med mamma och lillebror till Säfsens skidanläggning som planerat trots feber och halsont. Blev trots allt en lyckad dag med strålande sol och fina backar! Var riktigt kul om än lite skakigt i början efter inte ha stått på ett par salomskidor på flera år! Fick dock tyvärr sitta i värmestugan stora delar av dagen medans de andra åkte p.g.a. förkylningen. :( Men jag kunde ju iallafall åka lite och det blev en bra uppvärmning inför veckan i Sälen sen! Bara fyra veckor kvar nu! :) Tack mamma och brorsan för en toppendag! :)

Igår var det meningen att jag skulle till Karlstad på föreläsningar och ny kursstart, valde dock att hoppa över det eftersom febern dröjde sig kvar och jag kände för allt annat än att sitta flera timmar i en bil och på föreläsningar hela dagen med bankande huvud och feberfrossa. Skidresan till Säfsen var som sagt väldigt rolig, men förbättrade inte direkt förkylningen! Får försöka fixa kursen på bästa sätt ändå. Åkte istället hem och till min Dennis igår eftermiddag. Så mysigt att komma hem till mitt hjärta.

Idag tror jag febern har släppt lite, men nästäppa och trötthet får jag nog fortsätta dras med ett tag. Var just och handlade och skickade iväg några paket med posten. (Paket med bikiniöverdelar jag beställt men ska byta storlek på.) Blev iallafall helt slut bara av att gå upp för trappen till lägenheten! Så är nog bäst att ta det lungt ett par dagar till även om feber gett sig! Det tråkiga är ju att man inte kan träna.. Tråkigt! Samma gäller Dennis som ju också varit förkyld. :( Förhoppningsvis kan vi iallfall komma igång hyffsat snart igen!

Nu ska jag fixa något att äta och försöka plugga lite. Ser fram emot helgen, Dennis syster fyller 20, så det blir lite kalas. Sedan hoppas jag vara frisk på söndag då jag är jätte sugen på att åka ut på sjön och åka skridskor och grilla lite. Men vi får se vad helgen bjuder på!

Hm, nu blev ju inlägget hyffsat långt ändå.. Ha en skön dag!
/ Linnéa


Karta över Säfsen.


Kommentarer
Den här bloggen är enbart för mig själv och för att jag tycker om att skriva. Det är helt frivlligt att läsa och gillar du inte det jag skriver eller tycker det är onödigt så behöver du helt enkelt inte besöka den här sidan! Onödiga och otrevliga kommentarer udanbedes. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback