Krash!

Jag kan mycket väl vara den klantigaste människan på denna planet. Men jag tycker faktiskt att jag har ganska mycket otur också! I lördags lyckades jag tappa min iphone rakt ner i backen och.. krash! Så var displayen sönder.. Det är såå typiskt mig! De som känner mig vet att jag ofta tappar saker, snubblar och far tunt lite okontrollerat ibland. Jag har även lyckats förbruka ett tiotal telefoner sedan jag fick min första i trettonårsåldern genom att tappa dem, glömma dem, sätta mig på dem, cykla över dem och kasta iväg dem. (Obs! Läs att kastandet bara var en enstaka telefons öde då jag var lite arg på mamma i hetsiga tonåren! I det fallet kan jag dock inte skylla på oturen är jag rädd.) Meeen! Med den jag har nu (Dennis gamla, som jag fick för dyrgt två veckor sedan) så hade jag faktiskt bestämt mig för att vara försiktig. Vilket jag också varit! Men inte fasen hjälpte det! Jag vet att Dennis tappat den hur många gånger som helst utan att den gått sönder, men såklart tappar jag den rakt ner i asfalten på parkeringen vid Loka Brunn och hela glaset spricker! Suck.. Det måste ju faktiskt vara lite otur också?! Jag skyller iallafall på det! Otur eller klantighet så har iallafall min händiga pojk hjälpt mig med att beställa hem nytt glas och lite verktyg så att han (förhoppningsvis!) kan fixa glaset här hemma för en inte alltför dyr kostnad. Jag hoppas hela paketet kommer idag så den kan fixas. Passade faktiskt även på att beställa både platsfilm för att skydda displayen och ett fodral, så att jag förhoppningsvis kan hålla den hel ett litet tag framöver, nu när jag ändå kostar på att laga den. Går den sönder igen, så är iallafall saken klar. Då ger jag upp och återvänder till urtiden och använder någon av de gamla luggslitna tegelstenarna som fortfarande fungerar och ligger någonstans hemma i byrålådan hos mamma och pappa! Punkt slut.

I helgen var vi som jag tidigare nämt på Loka Brunn och åt tre rätters för att fira svärmor 50 år. Det var riktigt trevligt (bortsett från att jag tappade den jäkla telefonen) och roligt att se svärmor både överraskad och glad! (Hon visste inget innan!) Det enda negativa med kvällen var väl faktiskt maten (och telefonen). Fast allt var förbeställt och kostade en hel del så blandades maträtter ihop, fanns inte, inehöll inte vad den skulle, osv. Tråkigt! Men det var trots allt trevligt och ganska gott, så man får vara nöjd ändå!

Början på den här veckan har varit lugn.. Jag har precis startat en ny kurs, som just nu mest består av läsning av litteratur. Men eftersom bibloteket tar lite tid på sig med att fixa fram böckerna, har jag det för tillfället väldigt lugnt i väntan på att jag kan hämnta dem. Karln har det också mycket lugnt då det är dåligt med jobb just nu. Så igår var vi lediga båda två faktiskt. Vi passade på att bara ta det lugnt på förmiddagen. På eftermiddagen tog vi en tripp till Örebro, där vi gick en stund på Marieberg. Fikade och inhandlade lite nytt. Jag skulle egentligen bara ha ett nytt linne och ett par nya leggings. Men det slutade med att det blev både det, en t-shirt, en tröja, smink och hårspray. Innan vi åkte hemmåt passade vi även på att storhandla på Willys. Sköönt! Vi har varit dåliga på att komma iväg och göra det, men det är både skönt att slippa springa på affärn hela tiden och ekonomiskt att göra det!

Idag har jag en träningsvärk i låren som inte är av denna värld! Vilket jag anade redan igår att jag skulle ha. Ganska förståeligt kanske, med tanke på att jag legat på latsidan och haft två lugna veckor och nu igår körde igång med ett pass med väldigt mycket fokus på ben och knäböj. Men riktigt bra gick det! Var första passet i mina nya lyftarskor, som jag fått av min underbart snälla pojk. Började med Frontsquat där jag lyckades få ett PR och ökade 5 kg från det gamla. Wiie! Körde sedan en workout med frontsquat och pullups. Lackade som vanligt ur på pullupsen men gick ändå hyffsat. Workout 2 gick för mig ut på att göra 3 rundor av 250m rodd, 20 viktade knäböj och 15 kneeraisers med 4 min vila emellan. Gick också bra, men var helt slut efteråt. Kändes ändå riktigt bra! Kände av ett annat positivare tänk än innan igår och nu känns det som att det bara är att köra på! Kul! Ikväll kör vi marklyft sedan ska jag springa lite och köra lite hopprep. Ska försöka avsluta med en workout på 20 min (jag kommer döö!) och få till det! :)

Nu ska jag städa lite i lådor och skåp och snart sätta igång med maten. Dennis är iväg och jobar lite, men kommer hem och äter! Hejs!

/ Linnéa


Kommentarer
Den här bloggen är enbart för mig själv och för att jag tycker om att skriva. Det är helt frivlligt att läsa och gillar du inte det jag skriver eller tycker det är onödigt så behöver du helt enkelt inte besöka den här sidan! Onödiga och otrevliga kommentarer udanbedes. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback